Alla inlägg under december 2011

Av ina - 23 december 2011 15:45

Fixar lite uppesittarmys ,det mesta e klart när det gäller morgondagen.......skinkan griljerad ,köttbullar stekta och snart åker Jansson in i ugnen! J tog med Otto till frisören nu ...får se hur det går då han olycktligtvis slog i huvudet precis nu innan så det kom lite blod.....han var helt förtvivlad över det stackarn   Hugo har spenderat nästan hela dagen i ishallen ,bara varit hemma och ätit i stort sett ,bra att man bor granne med hallen!


I fm var jag hos Mvc .......får se om det var det sista besöket ?Annars så har jag ett inbokat den 12 januari, blodtrycket hade inte gått ner ett dugg ,bebis hjärta låg på nästan samma som alltid lite över 140 ,vågen visar mig 13 kg +  är väl egentligen rätt normalt och har väl gått upp så med de andra också tror jag . Trycket neråt ökar för varje dag och det är skitjobbigt att sitta i bilen då det skakar och far ........ont som f*n gör det!


Ja det får bli allt för nu ......


Ina

Av ina - 16 december 2011 17:29

Nu har jag gett mej en rejäl utmaning tror jag ......köpte mej jacka och byxor på intersports outlet försäljning förut ,kommer inte i dem alls som det ser ut nu men målet e väl att de sitter som en smäck i värsta feb/mars snö och kyla ja det blir upp till bevis om några månader då va ..hoppas jag inte lovat för mycket nu !


 

Av ina - 12 december 2011 16:13

Ja otäckt svart ute är det.......har väl varit mörkt hela dagen egentligen TRIST tänk vad snö kan göra skillnad ,fick ju lite förra veckan men nu lyser gräsmattan grön igen,det bästa med detta vädret är väl då att det INTE är 20 minusgrader då man får gå med jackan uppknäppt då man i te lyckas dra upp dragkedjan,jag är iof ganska varm av mej ändå och inte ofta fryser men skönt att slippa snöstorm och pulsa runt i snön men för barnens skull får det faktiskt komma vita flingor så de har något att göra ,för det har de faktiskt inte nu. Dagens besök hos barnmorskan gick väl som jag trodde ,ordinerad viila då blodtrycket är högt som vanligt ,lite lägre vid liggande,har desutom fått en skenande puls ,jag hör mina hjärt slag vilket gör mej jäkligt stressad ,bebis hjärt slag låter fint 134 idag ! Sitter just nu i soffan medans 2 av barnen spelar dator,Joakim jobbar kvällen så jag får sköta det mesta denna vecka,Lucia på dagis imorgon ,och julfest i Villes klass på torsdag, Ja kan knappt fatta att det är julafton nästa vecka Var är min JULkÄNSLA???Ina

Av ina - 11 december 2011 21:05

Kvällens ord HALSBRÄNNA..häller i mej mineralvatten i hopp om lindring ,blir väl att sova sittandes ikväll ! Ina

Av ina - 11 december 2011 17:20

Det frestar på kroppen för tillfället och vara gravid .....känns som mitt liv just nu är att varva mellan  sittandes liggande och ståendes ,gåendes är som att inte våga ta för stora kliv med risk för att bebis kommer ut ,vet ju att det inte är så men det KÄNNS ,har på känn att den redan ligger där fixerad och i startgropen på att få komma ut något tidigare än beräknat men både mamma och pappa blir glada om du åtminstone vill stanna tills år 2012! Ja får se vad Barnmorskan har att säga om läget imorgon ........nu vill visst barnen upp ur badet ,ska se om mamman kan ta sej upp ur soffan först ....håhåjaja nä bara gilla läget som man säger!


Lägger till en magbild på v 35 och hoppas att ni är piggare än jag just nu /Ina


 

Ovido - Quiz & Flashcards