Alla inlägg under maj 2012

Av ina - 31 maj 2012 21:27

Nya vagnen blev en Kronan ! En röd blidde det och perfekt verkar den vara att ha som extra vagn och när bilen packas full då den inte tar så mycket plats...det blir ju inte så mycket över innei bilen när man är 6 i familjen,tur att J införskaffat takbox också :) vagnen är också bra just nu när Saga inte sitter själv än då det är helt platt liggläge på den ,hon har förresten somnat i den 2 gånger redan då jag la henne i den då jag hade lite att göra,den är ganska så ombonad så jag tror hon känner sig trygg i den.Skulle nu lägga upp en bild men hmm fattar inte hur man gör det på ipaden som jag bloggar ifrån...ser inte riktigt ut som på den bärbara datorn så ni får vänta tills imorgon :)Nu ska jag ha en timme ina ego tid innan J kommer hem ,hoppas inte Saga får för sej att vakna nu bara,tassar runt på tå!

Av ina - 29 maj 2012 21:51

Måste bara säga grattis till Mirka (familjen annorlunda) som på sin blogg berättar att barn nr 12 är på väg (Peters 15 de) hur orkar hon/dom???? Jag tänker inte klanka ner på dem ,jag är bara helt fashinerad över den familjen !!!


Ina

Av ina - 29 maj 2012 21:32

Ja som rubriken lyder så är barnen hur pigga som helst ikväll....den enda som sover just nu är lilla O ,tror nog V kommer sova om en stund också nu när han äntligen kommit ner under täcket ,brukar bara ta ett par minuter innan han slocknar. Saga och jag ligger här i soffan och myser en stund ,finns ju ändå inget att titta på Tvn ,har programmet Malmöpolisen på i bakgrunden ..inte för att det är något ha men lyssnar väl på ena örat!


Imorgon är det Onsdag och Hugo ska ha uppvisning på sin Breakdans,denna gång heter Föreställningen Drömmar och det är hela Kulturskolans dansgrupper som medverkar ,de är verkligen jätteduktiga,till Hösten fortsätter Hugo på termin 3 och han har fått mycket beröm om hur duktig han är vilket gör oss stolta i hjärtat att höra   




Ina




Av ina - 28 maj 2012 22:29

Sitter här och njuter av lugnet och tystnaden, har så svårt för att gå och lägga mej innan J kommer hem, så jag skriver väl ett inlägg . Igår blev vår lilla tös 4 månader .....tiden bara springer iväg,nu äter hon ju vanlig mat också och det var väl som jag trodde bara för oss att ösa in ,hon gapar likt en fågelunge ...så nu lär hon lägga på sej ordentligt , blir nog ingen liten nätt tjej  det här,men det springer hon av sej som man säger   hon rullade för första gången från rygg till mage och tillbaks idag också ,hon som bara legat där och inte varit intresserad alls av att öva ....men där kom det tillslut !


Klickade hem mej en ny barnvagn idag också ,hon är lite för liten för den just nu men bra att ha som extra vagn nu när vi ska iväg till helgen och så måste vi ha en som inte tar så mycket plats jag hoppas attjag gjorde ett bra val ,har ju provat Brio ,Emmaljunga och nu senast en Crescents barnvagnar  Valet denna gång blev ett helt annat märke ,vilket det blev får ni se om ett par dagar då den kommit hem   


Nu stänger jag ner för ikväll så gonatt på er !


Ina


 

Av ina - 27 maj 2012 17:02

Vi tillbringar dagen ute under den stora gula :) började med tipspromenad redan kl 9 imorse och det bjöds på våfflor ,hur gott som helst! Resten av dagen har vi haft på vår altan där vi till lunch grillade hamburgare. Tror faktiskt solen tagit rejält idag, lär nog märkas till kvällen!Hoppas ni har en lika underbar dag som jag!Ina

Av ina - 18 maj 2012 11:17

Saga och jag är ensamma hemma ...njuter av lugnet ,skulle gått till Astrid Lindgrens Värld idag men vädret lockar inte till det , J tog 2 pojkar + 1 kusin till simhallen ,Ville är som vanligt hos bästa kompisen ,dags för storhandling i eftermiddag fyfyfy men nödvändigt .


    Saga har tagit ett grepp om den "lilla lappen " som nästan är lika stor som kudden   

 


Ina

Av ina - 17 maj 2012 19:23

                    



                     Kläderna kommer från http://www.strossel.nu/   





Ina



Av ina - 15 maj 2012 15:10

Att blogga eller inte blogga det är frågan det.....gör ett försök igen :)  Japp vad har hänt här då de senaste månaderna hmm jo Saga närmar sej 4 månader strecket och har utvecklats en hel del ,hon e en tjej med humör vill jag lova vet vad hon vill och inte ...äter som en häst varannan timme (känns som man inte gör annat än och sitter där och matar skönt när man ska introducera vanlig mat till hennen och det kommer hon ÄLSKA ni ska se henne när hon sitter med vid bordet ,hur stora ögon spanar in tallrikarna framför henne och dreglet hänger ur munnen på stackars liten som inte får smaka ..men snart så lastas det säkert in för fulla muggar :) Ja hon väger dryga 7 kg och är 56 cm lång en lite "knubba" som vi säger ! Hon döptes föresten den 5 maj och det var väl inte något hon direkt gillade heller ...skrek i högen sky innan hon sov sej igenom resten ,men hon var inte riktigt kry utan hade en förkylning som bråkade men jaja nu är det gjort iallafall.


Idag är det Tisdag och en dag som alla andra ....J jobbar kväll och jag sköter ställningarna här hemma ,fotbollsträning för Ville ,och mamma har varit snäll och inhandlat nya fotbollsskor till honom idag ...hoppas de är bra snygga var de iallafall! Hugo har sin dans samtidigt så det blir väl en tripp till min lillebror och kolla in nya lägenheten (den sista av oss syskon har nu lämnat boet :)


Titta jag lyckades med ett inlägg ju !! Dax för att hitta på någon mat .....äta bör man annars dör man heter det ju :)



Ha det bra


Ina





                                                  

                                                  
       Saga Iris Freja     

                                               

 

Ovido - Quiz & Flashcards