Alla inlägg under mars 2011

Av ina - 30 mars 2011 19:05

      Vilken färg är finast på denna klänning ?


     

Av ina - 30 mars 2011 18:54

JO jag lever ..har bara så förbaskat ont i nacken att jag inte klarar av att sitta nån längre stund vid datorn , har väl inget att skriva om heller så hmm Jo J jobbar kväll denna vecka men har funkat bra här hemma ,blir ju lite annorlunda när man är van att vara 2 på kvällarna ,trodde det skulle bli ensamt men kvällarna går väldigt fort tycker jag !

Barnen och jag har varit uppe i skogen nu och lekt forskare    barnen hittade grodor under isen och dinosauriebajs och jag vet inte vad ...fantasi är bra!


Ska ta mej en dusch och sen lägga mej på spikmattan och sen se om Tigerbalsam gör någon nytta på mej !


Ina

Av ina - 24 mars 2011 14:06

Så bakdax igen ,så himla sugen på choklad   nu står minikladdkakor i ugnen ,

recepet kommer här :


150 g smör (smält)

3 dl socker

1 dl kakao

2½ tsk vaniljssocker

2 ägg

2 dl mjöl


Bara blanda ihop alla ingredienser och fyll smeten i 10 muffinsformar. Grädda sen i 200 grader i ca 10-15 minuter!


 




Av ina - 23 mars 2011 19:02

Eftersom jag är en BUZZADOR och får prova olika produkter så är det dags igen:


Denna gång ska vi prova LOVEFILM  som alltså är hyrfilm direkt hem i din brevlåda! Ska få prova på det i en månad med 4filmer och se vad vi tycker om detta ,fick hem de 2 första filmerna redan idag (beställde dem i förrgår så fort går det !)


Det går alltså till så här:1 Välj dina filmer bland 20000 titlar

                                     2 Filmerna kommer hem till dej

                                     3 Se och behåll filmerna så länge du vill

                                     4 Skicka tillbaks dem i det portofria returkuvertet


                                         Visst är det smidigt!



Vill ni också bli en Buzzador så gå in här http://www.buzzador.com/ ni kommer får svara på frågor om dej själv och om ni har turen så blir ni utvalda till att kostnadsfritt få prova olika produkter!


  

                          Bilden kom visst upp och ner   

Av ina - 23 mars 2011 18:51

Det blåser stormvindar ute,Otto och jag är ensamma hemma då de andra gick till ishallen för att heja fram VH ,nu ligger de nära att komma upp i div 1 ,vet egentligen inte om det är bra att de kommer upp i den nivån då de säkert kommer förlora varenda match nästa säsong då,men uppe i ettan har de väl aldrig varit sålänge jag kan minnas iallafall och det verkar var ett bra lag så man får väl hoppas att det fortsätter så!

Otto och jag ligger på sängen och lyssnar på Bröderna Lejonhjärta mysigt .....ryggen har inte blivit bättre men vila är väl det enda som hjälper, och ta det lugnt ..vilket jag tycker är svårt då jag ständigt lever med min rastöshet!


Kändes som ett ointressant inlägg, men ni läser ju  om ni vill !



Ina

Av ina - 23 mars 2011 14:07

Måste se snäll och hjälpsam ut alltså   Idag hände det igen ,ja att någon frågade mej om vägen ,vet inte hur många gånger jag fått frågan av vilsna människor men det händer säkert 1 gång i veckan att någon stannar mej hmm kanske min framtid är som guide eller någotsånt , men javisst jag hjälper ju gärna till såklart !



Förövrigt så har jag fått ont i ryggen , känns som att jag har ont överallt snart ...nä jag har ju lovat mej själv att inte använda denna blogg som ett gnällhål men men lite kanske jag kan få gnälla eller ?



Ina

Av ina - 22 mars 2011 13:53

Idag är jag trött ....har ont i huvudet och nacken värker ....blir inte så mycket gjort härhemma ,fast det skulle behövas torkas golv ser jag ,de är inte av de renaste slaget ,ett tips välj inte ett vitt golv i kök när ni har barn!

Hugo kom hem som en lortgris från skolan,hade dykt i en lerpöl tror jag ...får köra en maskin med barnens ytterkläder varje dag nu tills det torkat upp ,Hugo vägrar ju använda överdragsbyxor också eller det har han gjort länge ,men imorgon får han ta på sej gummistövlar iallafall vare sej han vill eller inte !


Ska logga in mej på skatteverket och se om man kan unna sej något kul på semestern nu eller inte   



Trevlig eftermiddag på er


Ina

Av ina - 20 mars 2011 14:45

Underbara väder ,har varit ute hela förmiddagen ...kom 2 st kanadagäss flygande över oss och det betyder ju bara en sak att nu är våren på språng!

J ligger i sängen med feber ,nja inte så farligt hög men det räcker tydligen för att han ska bli liggandes   ska ta med mej Otto på en promenad och köpa panodil till han, är ju hellre ute än inne idag !



Ina

Ovido - Quiz & Flashcards