Alla inlägg under oktober 2011

Av ina - 30 oktober 2011 18:00

Söndagskväll och redan kolsvart utanför fönstret . Har varit en bra helg har hunnit både det ena och det andra .Igår var vi på stan ,otto fick en mössa och vinterkängor och när vi kom hem så snickrades det upp nya dörrkarmar till kök och källare. Idag så har vi varit hos Gmormor och fikat och även gått en sväng .

Gick en sväng gjorde förresten nyss oxå då J var och tränade ,vi blev sugna på äppelkaka så en sån står nu på gräddning i ugnen :) Denna vecka så är det höstlov för skolorna och jag har tagit ledigt några dagar ,det ska bli skönt ska ta barnen till frisören e det tänkt se vad de väljer för frisyr denna gång ,Ville vill inte klippa sej alls men vi har kommit överens om att han får ha kvar sin långa lugg om han kortar ner det andra så det blir nog bra !


Åt något gott till middag idag så visar er en bild för er som gillar lax   


 

Av ina - 25 oktober 2011 17:01

Känns i fötterna och höften att jag står mycket på jobbet ,finns ju inget skönare nu när man är hemma än att lägga sej i soffan ,visserligen så blir det nu snart en promenad då jag ska hämta Ville som är hos en kompis ,kan vara skönt med en lite promenad iallafall då man inte egentligen gör så mycket på kvällstid nu när det blir så mörkt fort .


Vet ni vad jag lyckades med idag ? Jo försova mej grr finns det något jobbigare än att behöva stressa på morgonen? Klockan i min mobil ringde inte, min nya mobil gör inte riktigt som jag vill heller ....hade laddat mer lite appar som helt plötsligt bara inte finns kvar och jag som blivit beroende av spelet WORDFU!!!!!!! Jaja får väl leka IT tekniker sen och se om jag kan lösa problemet!


Börjar visst redan mörkna ute men solen lyser upp på träden i skogen och gör det lika vackert som en tavla ÄLSKAR hösten jag!



Ina


Av ina - 24 oktober 2011 17:24

 


                Jag har just nu ELDMANNEN alias BEN 10 vars riktiga alias är OTTO på besök här hemma ,

                Vi väntar på Hugge som ska komma hem från dansen ,har gjort lite chokladmousse som vi ska

                smaska på en sån här vanlig höstruskig måndagskväll.




 Ina

               



Av ina - 23 oktober 2011 17:52

  


                    Vår hallrenovering börjar nå sitt slut                                              
        

Av ina - 23 oktober 2011 17:32

Kanske e dags att skriva något här kanske.....Nä jag har inte haft tid eller ja hur lång tid tar det att skriva ner något här då egentligen ....ingen aning har haft bloggtorka totalt ett tag och sen har jag varvat mina graviditetsspyor med magsjukespyor så roligare än så har jag väl inte haft det . Vi håller iallfall på eller FORTFARANDE  på med hallen kanske man kan uttrycka sej ,idag har vi målat lite liste och jag har "pysslat "upp en liten väggdekoration i våran vita hall ,blev rätt nöjd faktiskt :) Idag har vi för övrigt varit i Gullringen ,ville har ju simskola på Söndagar och nu har vi ju 1 till simmkunnig i familjen vilket är skönt ,silverfisken tog han denna gång vår duktiga Ville!


Pappa och en son är just nu på ishockey ,otto sitter vid tvspelet ajaj inte bra att låta en 4åring sitta där va :) men ibland så är ju tvn den bästa barnvakten faktiskt!


Tänkte jag skulle ta och skura av vårat skitiga köksgolv och sen slänga in lite tvätt i torktumlarn innan soffläge så ja det får vara bra för nu lovar komma tillbaka imorgon   



Ina

Av ina - 3 oktober 2011 10:02

Varit hos barnmorskan idag ,lyssnat på hjärtat för första gången ,bebis ville bara sparka och ha sej men fick till slut ett snitt på 145 slag , låg över kurvan på det sk Fundus måttet som var uppe i 30!!!! (mätte egentligen 31 men hon drog ner det lite :)Var tvungen och jämföra med hur stor jag var med pojkarna och då var jag 26 så ja säger det igen denna graviditet är ju helt tvärtemot vad som jag gått igenom tidigare .Blodtrycket fortfarande lite för högt men ingen fara och vågen visar på ett x antal kg mer :) men det tar vi ju tag i efter jul ju!!!


Tänkte och plocka lite här innan jag ska iväg igen ,har inte hunnit bädda sängarna än idag och tvätt finns det med ,ja denna dag går den också!


En bra dag önskas till dej som läser



ina

Ovido - Quiz & Flashcards