Alla inlägg under april 2011

Av ina - 30 april 2011 20:04

Lugn Valborgskväll ,känner mej inte pigg ,trött och frusen ,de 2 största barnen är borta hos kusinerna och äter grillat medans jag o Jocke tar hand om en just nu surmulen otto.....han har varit hos mormor och morfar hela dagen och är väl ganska trött tror jag . Dagen spenderade vi i Linköping med att INA fick köpa sej lite sommarkläder   så nu är det bara att låta benen få sej lite brun färg oxå UT OCH PRESSA I SOLEN  så man slipper skämmas när man ska bära kort -shorts!


Nu blir det sagoläsning och sen blir det väl la soffhäng och mys med mina hjärtan ja de som är hemma  



Ina

Av ina - 28 april 2011 19:17

En brädhög på plats..imorgon börjar bygget till nya soldäcket ,där vi förhoppningsvis sen kan sitta i solen varenda dag och dricka och äta gott!


 

Av ina - 27 april 2011 19:23

Ja ....fattar inte vad som händer JAG HINNER VERKLIGEN INTE MED NÅGONTING!!! Har massor som måste göras ,tvätt som ska vikas ,tvätt som ska tvättas ,vinterkläder som ska hängas undan ,fönster som ser förskräckliga ut (titta inte ut när ni hälsar på tack  ) Har en halvmålad altan som jag kämpat mej igenom de timmar som blev över på påskhelgen ,då vi inte var på alla de kalas som vi varit på ..Lägg till att vi har en uppgrävd trädgård och spår efter stora fula grävmaskinen och till sist ett nersågat fint äppelträd som fallit offer för den....är det konstigt om jag inte vet var jag ska börja någonstans och hur ska jag få inspirationen till att börja???



Nu är det visst dags att försöka få in barnen ser jag ....visserligen påsklov men en annan ska ju jobba kl 8 !


Ina

Av ina - 19 april 2011 09:46

Utanför fönstret slår våren ut ,marken bli grön igen ,allt som var dött väcks till liv ,det kan också vi! Så länge vi andas!

Ute till havs styr en fiskebåt längs en fri horisont ,den gungar så tryggt in mot hamn som jag i den famn ,Så länge vi älskar !

Det är för oss solen går upp lyser som guld för kärlekens skull!


Ted gärdestad.



 












 

Av ina - 12 april 2011 17:45

TiLLFÄLLIGT AVBROTT ......Ja så kommer det vara ett tag här med mitt bloggande men kommer snart tillbaka ...en dag !



  


Ha det så bra !


Ina






Av ina - 5 april 2011 10:21

Jobbat ett par timmar ..Ska iväg på mamma/barn träff med lilla O ,så snart hoppar vi på tåget till Hultsfred!



Hoppas ni får en trevlig dag !


Ina

Av ina - 3 april 2011 18:05

Kommer ni ihåg den här låten till den där tvserien som man bara inte fick missa?



Av ina - 3 april 2011 10:56

Så är det söndag i ensamma mammans liv ...nä skämt åsido , känns bra att han kommer hem i eftermiddag ,har så ont i halsen och är trött så nu får han allt ta hand om allt när han kommer hem så jag kan vila!

Har haft nattgäster här ,mina kusiner från Stockholm , de var ute på chaplin med Anton och Olivia ,undrar om det kände av pulsen här på Vimmerbys ENDA uteställe haha.

Äntligen ser man solen fast det blåser så det är ju inte skönt ute   Otto och jag var ute på en cykeltur redan kl 9 ,morgonmotionen avklarad! Fast ska nog ta en sväng till snart ,har man utebarn ska man bara vara glad!


Trevlig Söndag på er!


                     



Ovido - Quiz & Flashcards