Alla inlägg under januari 2011

Av ina - 29 januari 2011 18:16

Idag har vi firat min lillebror som fyller 20 år idag GRATTIS IGEN !!!

Har varit på bio hela familjen oxå och sett Ugglornas rike!

Jag har inskaffat mej en ny PLATTÅNG som är en av de saker jag inte kan vara utan idag oxå, blir nog den fjärde iordningen nu tror jag, ska prova den sen lite tänkte jag     

 

Annars så blir det en lugn hemmakväll ,skulle ju haft en rolig kväll ute annars var det tänkt men måste känna mej bättre först ,idag har jag knappt någon röst och det värker i bihålorna ...jäkla förkylning ! Men att gosa ner sej i soffan med familjen är faktiskt inte så dumt det heller !!

 

 

Ina

Av ina - 28 januari 2011 20:12

Ja som ni nyss läste så e jag inte alls pigg ,hade dock lovat barnen ,efter en väldigt skötsam vecka med många stjärnor  att få åka och bada just idag så vi tog en tur ut till simhallen ikväll ,jag höll mej mest uppe på det torra med ett vakande öga över de 3 ,det gick jättebra och barnen var hur duktiga som helst tills det var dags för att gå upp då fick Otto spelet HAN SKULLE BADA MERA ,HAN SKULLE INTE DUSCHA (han är jätterädd för att duscha ,badar alltid hemma)HAN SKULLE INTE KLÄ PÅ SIG ....orka orka när man inte känner sig pigg själv men med lite övertalning om att säkert gammelmormor satt hemma och väntade med glass så gick det till sist   

Nu ska jag dricka varmt te ..läsa bok för otto med värsta kråkkraxrösten ....sen somnar jag väl pladask jag me!

                                  Ha en bra Fredagskväll

                                            Ina

                 

Av ina - 24 januari 2011 13:51

Sitter här med världens  träningsvärk i revbenen !! Å vad hon har tränat tror ni nu men nej...vet ni vad jag gjort? LEKT !!! Hur sjutton kan man få träningsvärk utav att leka då???? Visst när man är på "busfabriken" så använder man ju hela kroppen när man klättar och kryper och hänger med ungarna dit de vill men så länge gjorde jag väl inte det  så att det ska kännas i kroppen ! Men det gör det ,gör tom ont i revbenen när jag hostar ......ja det är väl inte att förneka att det är åldern som kommer ifatt  ,jag som inte känner mej äldre än 25 har skaffat mej en hel del tantvarningar (enligt J då) går o småsjunger mest hela tiden eller nynnar som gamla mormor ,ojar mej när jag ska ta mej upp från sängen eller ut från baksätet i bilen herregud det är ett STORT tecken ,får träningsvärk av att tro att man är lika smidig som en orm och kan klättra runt på ett lekland men nu det värsta jag föder upp PELARGONIER i källaren!!!

 

                               

 

Men visst är de fina håll me om det!

 

 

 

ina

Av ina - 23 januari 2011 15:50

Ja som rubriken lyder så har helgen bara försvunnit .....Igår så åkte vi till Busfabriken i Linköping med barnen ....Kul! När vi kom hem däifrån så gick vi och såg hockey, Vimmerby mot Kallinge = överlägsen vinst!! Och hela 1700 personer i hallen ..så en STOR publik ...hade ju  såklart med att göra att det var fri entre ...så då kunde ju den snålaste vimmerbybon ,smålännigen gå   

 

Idag så har vi varit hos min bror och hälsat på flickkusinerna ....Nu är Hugo på fotbollsträning och Ville hos en kompis ,otto sitter framför Tv:n och tittar på Lotta på Bråkmakargatan så lugnet har infunnit sej SKÖNA SÖNDAG !

 

Ina

Av ina - 20 januari 2011 19:21

Satt och läste på "bipacksedeln" till Hugos medicin som han ätit nu mot nässelutslagen ,han har ätit 10 st varje dag (ett starkt verkande kortison preparat) Det jag "hajade" till på var de sk vanliga biverkningarna som kan fås om man äter dem under en lång period:

 

Rubbningar i saltbalansen

Kroppen infektionsförsvar kan hämmas

Tuberkolos kan blossa upp

Hämning av binjurefunktionen

Cushing liknande symtom??? som Månansikte Vad sjutton e det??,fettansamling

på bålen,

Höjt blodsocker

tillväxthämmning hos barn

benskörhet

muskelsvaghet

hudförtunning

 

Känns ju absolut inte som man bara blir friskt av att äta dessa tabletter om man ska få något av dessa sympom på köpet va? Men utslagen har försvunnit och kan bara vara glad över att han bara ätit tabletterna i 4 dagar !!

 

 

 

 

Nu ska vi titta på halv 8 hos mej ,faktiskt ett av barnens favvoprogram det bådar väl gott   Hoppas de blir kockar allihop ..då slipper mamma hålla i söndagsmiddagarna sen !

 

Ina

Av ina - 19 januari 2011 17:00

                           Smile a never lasting smile,

                           It can bring you near to me

                           Let me never find you gone

                           cause that will bring a tear on me !

 

 

 

Ina

                      

Av ina - 18 januari 2011 09:25

Ska väl ta och städa lite när man ändå inte kommer iväg någonstans......rastlös!

Leta efter våran kamera är en bra ide!

 

 

 

Ina

Av ina - 17 januari 2011 11:34

Inget jobb idag heller ...Hugo fick hela kroppen full av nässelutslag igår .Började på morgonen med att han hade lite röda fläckar bakom öronen och nerför halsen ...ett och annat lite utslag här och där oxå ...framåt eftermiddagen var HELA hans kropp täckt med utslag och ansiktet med .Fick ringa VC och där ta blodprov och de sa att han hade en infektion i kroppen och fått nån allergisk reaktion på något ...när man är sjuk (han har haft feber och hosta) så kan kroppen reagera så här då man har dåligt immunförsvar för tillfället tydligen, han fick ta 1 tavegyl tablett och 10 små andra tabletter ,dessa ska jag hämta ut på apoteket oxå idag för han ska äta dem ett par dagar för att få bort infektionen .Idag har han en del fläckar/prickar kvar i ansiket,på fötterna och handlederna ..skulle tagit en bild på hur det såg ut ju men kameran e fortfarande borta och tänkte väl inte på att jag kunde fota med mobilen tydligen   

Hittade en bild på nätet som visar hur det ser ut iallafall.

  



ina

Ovido - Quiz & Flashcards